Zilele trecute am primit pe adresa de mail mai multe fotografii cu un microbuz scolar inmatriculat in Bihor(BH-77-CCR), care se plimba in voie prin Ungaria. Din fotografii reiese ca in acel moment in masina nu se aflau mai mult de doi pasageri si enorm de multe bagaje(situatie cel putin stranie, daca ne raportam la dimensiunea bagajului pe care un scolar il poate cara/utiliza). Se poate observa cu usurinta faptul ca singurul pasager nu pare a fi profesor, avand in vedere faptul ca este imbracat cu o pereche de pantaloni foarte scurti si sta lejer cu picioarele pe bordul microbuzului!
Si pentru ca imi plac lucrurile transparente, am pus mana pe telefon si am sunat la Inspectoratul Scolar Judetean Bihor. Am prezentat situatia centralistei, care mi-a facut de indata legatura cu doamna inspector Duma, persoana care se ocupa de excursii interne si internationale. Telefonic, doamna Duma a mentionat ca nu imi poate oferi detalii cu privire la traseul microbuzului fotografiat in Ungaria, dar m-a rugat sa o contactez a doua zi pentru lamuriri. Zis si facut! A doua zi am sunat din nou, doar ca pozitia doamnei Duma nu a mai fost la fel. Aceasta mi-a comunicat faptul ca domnul inspector general nu este de acord cu oferirea de informatii suplimentare si m-a rugat sa o cred pe cuvant ca totul este perfect legal.
Cam aceasta este “povestea microbuzului” relatata pe scurt. Nu sunt procuror, deci nu acuz, dar pot sa imi spun un punct de vedere: in tara in care mii de copii parcurg zilnic kilometri intregi pentru a ajunge la scoala, microbuzele pe care domniile lor, Dragnea si Ponta le-au impartit personal in timpul campaniei electorale din anul 2014, se plimba nestingherite prin strainatate.
Mai jos regasiti un citat din presa privind procedura de atribuire a contractului prin intermediul caruia s-a facut achizitia faimoaselor microbuze.
“Guvernul Ponta a parafat luni contractul în valoare de 16 milioane de euro, prin care va achiziţiona 600 de microbuze şcolare Opel Trabus. Contractul a fost adjudecat de un dealer Opel deţinut de magnatul israelian Shlomo Shmeltzer, născut în Bucovina, care s-a bazat însă pe experienţa locală în domeniul auto a afaceristului român Daniel Ciolan. „A fost o licitaţie absolut atipică”, spune Ciolan, pentru gândul. Mai întâi, pentru că departajarea a constat, în final, într-o diferenţă de preţ de 300 de lei pe microbuz. Apoi, pentru că în echipa unuia dintre concurenţi – Ţiriac Auto, care a fost descalificat la mustaţă, pentru că a întârziat 3 minute cu oferta, juca şi partenerul de afaceri al lui Ciolan, Marius Piţigoi. Dealer de Ford împreună cu fiii săi de la Colina Motors, Piţigoi este vechi partener de afaceri auto cu Ion Ţiriac şi cu fostul ministru de Interne PSD Ioan Rus, însă acum sunt doar amici, după cum explică Piţigoi pentru gândul.ro.”
sursa: http://votezalina.ro